Rzucanie palenia- czy nawet najlepsze aplikacje mogą w czymś pomóc?

Zacznijmy od banału. Tylko ten, kto pali lub palił, jest świadomy tego, jak trudne jest rzucenie palenia. Może tym stwierdzeniem podpadnę komuś, ale palenie papierosów uważam za najgłupszy z nałogów. Nie najgorszy, ale właśnie najgłupszy, dlatego że nie daje on kompletnie nic. Ogłupia on nas do tego stopnia, że paląc, dalibyśmy wszystko, żeby tego nie robić, a nie mogąc zapalić, zrobilibyśmy wszystko, aby tylko móc.

Świadomość społeczna jest jednak coraz większa, a palenie nie jest już jak dawniej atrybutem siły, a raczej słabości. Osoby, które „palę, bo lubię” pomijam, gdyż stan wyprania ich mózgów jest już mocno zaawansowany. Wielu chce rzucić w trosce o pieniądze, inni w obawie o zdrowie, niektórzy robią to na prośbę drugiej połówki, a jeszcze inni dlatego, że nie jest to już modne. Tylko że chęci to jedno, a zrobienie czegoś to drugie, o czym boleśnie przypominają nam, chociażby postanowienia noworoczne.

Czy jakakolwiek aplikacja może nam pomóc w rzucaniu palenia?

Jeżeli nie jesteśmy gotowi na ten krok w naszym życiu, to śmiem wątpić. Tak samo, jak nie pomogą nam w tym różnego rodzaju specyfiki, lekarstwa czy joga, jeżeli naprawdę nie zdecydujemy się zerwać z nałogiem.
Jednak jako niemy obserwator naszej heroicznej walki taka aplikacja będzie świetna. Jest ona miłym dodatkiem i zwłaszcza na początku rzucania jakiegoś lekkiego motywacyjnego kopa może dać.

Co oferują takie aplikacje?

Wszystkie działają praktycznie w ten sam sposób i oferują to samo. Różnice można dostrzec jedynie w szacie graficznej i jest to praktycznie jedyny czynnik, który może wpłynąć na to, jaką aplikację wybierzecie. Mnie samemu najbardziej do gustu przypadła aplikacja “Rzuć Palenie!”, więc to ona posłuży mi do opisu.
Na samym początku wprowadzamy niezbędne dane, czyli: kiedy rzuciliśmy, ile czasu paliliśmy, jaką liczbę papierosów dziennie wypalaliśmy i ile nas to kosztowało.

Widok w aplikacji, w którym ustawiamy podstawowe dane odnośnie rzucania palenia
Na ekranie startowym można zazwyczaj znaleźć takie informacje jak to, ile czasu już nie palimy, jakiej ilości papierosów nie wypaliliśmy, ile dzięki temu życia „odzyskaliśmy” i o jaką sumę pieniędzy nasz portfel jest cięższy.

Widok ekranu głównego aplikacji na którym możemy zobaczyć to, ile czasu już nie palimy, jakiej ilości papierosów nie wypaliliśmy, ile dzięki temu życia „odzyskaliśmy” i o jaką sumę pieniędzy nasz portfel jest cięższy
Dzięki zakładce zdrowie możemy śledzić jakie zmiany zachodzą w naszym organizmie od czasu zaprzestania trucia się.

Widok aplikacji na którym możemy zobaczyć jakie zmiany zachodzą w naszym organizmie od czasu rzucenia palenia
Możemy ustawiać sobie również nagrody czy prezenty, na jakie będzie nas stać dzięki zaprzestaniu wydawania fortuny na lśniące paczki papierosów.

Widok panelu aplikacji na którym ustawiamy nagrody na jakie chcemy zaoszczędzić przy okazji rzucania palenia
Jest również zakładka z odznakami, jakie dostajemy za kolejne osiągnięcia przy rzucaniu palenia oraz możliwość prowadzenia dziennika, w którym możemy notować, jak przebiega nasza walka. Zazwyczaj jest też dostępna prosta gra, która w chwili przypływu chęci na zapalenie papierosa ma odciągnąć od tego naszą uwagę. Zalecam pobranie w tym celu innych gier.
Wersje PRO tego typu aplikacji pozwalają zazwyczaj na przejrzenie szczegółowych wykresów czy chociażby zmianę motywu na tak ostatnio popularny ciemny.